+ Załóż konto
Strona główna > Styl życia > W daleką podroż z 8 miesięcznym dzieckiem

Good job

W daleką podroż z 8 miesięcznym dzieckiem

Kiedy zdecydowaliśmy z partnerem, że pojedziemy w podróż samochodem do Hiszpanii z naszym 8 miesięcznym synkiem, byliśmy pełni obaw tej decyzji, ale postanowiliśmy nie poddawać się presji otoczenia i pojechać w naszą wymarzoną podróż. Całość zaplanowaliśmy z dużym wyprzedzeniem, aby rozważnie podejść do tematu i przygotować się na każdą ewentualność. Zaczęliśmy od zaplanowania podróży, załatwienia paszportu dla dziecka (do Hiszpanii wystarczyłby dowód osobisty). Zdecydowaliśmy, że dla dziecka podróż autem będzie najmniej męczącą opcją. W każdej chwili można zrobić postój, rozprostować nogi i zaczerpnąć świeżego powietrza. Ponieważ karmiłam piersią miałam ułatwione zadanie, nie byłam skazana na podgrzewacze butelek, wystarczyło co parę godzin się zatrzymać i przystawić małego do piersi. Postanowiliśmy jechać nocą z uwagi na wiek Maxa, mieliśmy nadzieję, że prześpi cała noc. Zdecydowaliśmy również zrobić jeden nocleg w połowie drogi i zabukowaliśmy wcześnie hotel. Do samego wyjazdu gruntownie sprawdziliśmy stan techniczny auta i naprawiliśmy wszystkie drobne rzeczy, które wisiały od jakiegoś czasu. Przyznam, że poświeciłam tez dużo czasu na czytaniu informacji w Internecie o tym, jak najlepiej jechać w podroż z dzieckiem, jakiego fotelika użyć, jakie zabawy itd. chciałam mieć wszystko dopięte na ostatni guzik. Intuicyjnie nie obawiałam się podróży, ale moje otoczenie różnie reagowało na wieści o naszym wyjeździe i chciałam mieć pewność, że niczego nie przeoczyłam. Wykupiliśmy ubezpieczenie podróżne, to był niewielki koszt, bo 10 dni kosztowało całą naszą trojkę ok. 100 zł, a dawało dodatkowe poczucie bezpieczeństwa (rzecz o której przed dzieckiem nigdy bym nawet nie pomyślała). Zabrałam również książeczkę zdrowia dziecka. Podążając za wskazówkami internautów kupiłam kilka nowych niedrogich zabawek, aby animować w aucie znudzone podróżą dziecko, zapakowała też pusta butelkę po wodzie i jakieś sznurki. Moja checklista rzeczy do załatwienia bądź do kupienia była imponująco długa i przydała się podczas pakowania. Dwa dni przed wyjazdem zdecydowaliśmy anulować hotel (do dwóch dni przed terminem bezkosztowo) i wyjechać wieczorem, tak aby jechać całą noc, tyle ile kierowca będzie mógł. Dlaczego? Nasze dziecko w 8 miesiącu spało bardzo mało w ciągu dnia, potrzebowało zabawy i uwagi. Stwierdziliśmy, że musimy maksymalnie wykorzystać noc, kiedy śpi. Nocleg zabukujemy po drodze, w momencie zmęczenia. Nie ma z tym najmniejszego problemu dzięki aplikacji booking.com. Mimo wyjazdu wieczorową porą mój partner wziął ten dzień wolny i spal długo do południa, aby mocno wypocząć. Jeszcze tylko 2 godziny pakowania, nastawienie nawigacji (w taką podróż niezbędna), checklista odhaczona, Euro spakowane i można śmigać. Decyzja o wyjeździe w godzinach gdy synek chodzi spać okazała się trafiona, właściwie jak tylko wyjechaliśmy popadł w blogi sen (był to kwiecień, więc już o godz. 20.00 było ciemno co ułatwiło nam wiele). Prawie cała trasa przebiegała głównymi autostradami w Europie, więc jechało się bez zarzutu, płynnie i sprawnie. Jechaliśmy według planu z dwoma postojami na toalecie i karmienie. Synek od po starcie auta zapadał w sen. Nad ranem postanowiliśmy jechać dalej bez noclegu, jedynie z dłuższym postojem na drzemkę dla kierowcy. Taki wariant okazał się meczący dla nas, ale dla dziecka idealny, ponieważ Max przespał 90% podróży. Na miejscu również nie było żadnego problemu. Hiszpanie są bardzo rodzinni i reagowali serdecznie na turystów z blond synkiem. W każdej restauracji były wysokie krzesełka dla dziecka, możliwość wybrania odpowiedniego menu. Przed wyjazdem obawiałam się, czy podróżowanie z dzieckiem nie będzie meczące, ale okazało się tak samo fanatycznie jak kiedyś. Wystarczyła odpowiednia logistyka i przygotowanie.

Czerpać z życia garściami....
Czerpać z życia garściami. Żyć w luksusie. Trzeba tylko wiedzieć, co jest dla nas prawdziwym luksusem. To może być święty spokój lub tylko wybrani ludzie wokół nas albo robienie tylko tego, co sprawia nam przyjemność. - Beata Tyszkiewicz. Żyję w luksusie.Nie mam problemów finansowych. Tyle, ile miesięcznie wpływa mi na konto, wystarczy na rachunki i życie. Nie biorę kredytów, pożyczek. Nie muszę ich spłacać.Mam umeblowane i wyposażone mieszkanie. Meblościanka z PRL-u ma się znakomicie. Jest pralka, lodówka, dwa telewizory, kino domowe, nawet stary gramofon i magnetowid jeszcze działają.Po wyprowadzce dzieci z domu, w ich pokoju, zrobiłam nareszcie ...
W daleką podroż z 8 miesięcznym dzieckiem
Wyspa Calivigny - najdroższy kurort świata
Wakacje na tej wyspie to oferta nie tylko dla turystów najbardziej wymagających, ale przede wszystkim dla najbogatszych. Znajdująca u wybrzeży Grenady prywatna wyspa Calivigny uchodzi bowiem za najdroższy kurort na świecie. Tropiki, sześć piaszczystych plaż i 13 tys. mkw powierzchni mieszkalnej urządzonej w stylu kolonialnym - tym wita swoich nielicznych gości wyspa Calivigny.   Główny hotel tworzy 10 dekadenckich apartamentów dla maksymalnie 20 osób. Są to spore sypialnie i salony z widokiem na wyspę i ocean, z marmurowymi podłogami, perskimi dywanami, skórzanymi ...
Grupa A: Czy Olympiacos sprawi niespodziankę?
W grupie A tegorocznej edycji Ligi Mistrzów spotykają się ze sobą Juventus Turyn, zeszłoroczny finalista - Atletico Madryt, Olympiacos Pireus oraz szwedzkie Malmö FF. W tym rozstawieniu głównymi kandydatami do awansu są bez wątpienia Juve i Atletico. Pamiętajmy jednak, że w ubiegłym roku turyńczycy zawiedli na całej linii i nie wyszli z grupy po przegranym decydującym meczu na śniegu z Galatasaray Stambuł. Czy Grecy mogą powtórzyć wyczyn Turków? Myślę, że mają na to realne szanse zwłaszcza, że ,,Stara Dama" ma swoje problemy. Jednak pomimo wszystko na starcie rozgrywek to własnie mistrz Włoch będzie faworytem grupy. Rozbijmy jednak zespoły na czynniki pierwsze: Atletico Madryt ...
Wszyscy na start!
Już tylko kilka dni dzieli nas od rozpoczęcia kolejnej edycji Ligi Mistrzów - rozgrywek, które elektryzują kibiców na całym świcie. Jak co roku wtorkowe i środowe wieczory każdy kibic będzie rezerwował na starcia gigantów. Poprzednia edycja, jak dla mnie, pozostawiła po sobie lekki niedosyt. Faza pucharowa nie dostarczyła niestety takich emocji, do jakich nas przyzwyczaiła. Poza samym finałem zabrakło dramaturgii, a półfinały to zupełna dominacja Realu i Atletico. Tegoroczne rozgrywki o prymat na Starym Kontynencie zdecydowanie powinny dostarczyć więcej emocji z wielu powodów. Wielu faworytów Zawsze wymienia się kilka drużyn, które mają potencjał na dobry wynik, ale w tym sezonie ...
Grecka kolebka kultury i wspaniały turystyczny cel 2014
Grecja to róż­no­rod­ny, na­sy­co­ny pięk­ną przy­ro­dą, sta­ro­żyt­ny­mi za­byt­ka­mi i cu­dow­nym kli­ma­tem kraj, do­kład­ne po­zna­nie jej za­ję­ło­by całe życie. Dlaczego nie zacząć od razu?! W 2013 r. Gre­cję od­wie­dzi­ło ok. 350 tys. tu­ry­stów z Pol­ski, a licz­ba ta wzro­sła w ciągu roku o 100 ty­się­cy. Gre­cja była lideremwśród kra­jów, do któ­rych Po­la­cy jeż­dżą na wy­ciecz­ki z biu­ra­mi po­dró­ży. Dzięki temu tutejsza gospodarka zarobiła w 2013 r. aż dwanaście miliardów euro. To najlepszy zarobek greckiej branży turystycznej od pięciu lat. To ko­leb­ka kul­tu­ry z naj­waż­niej­szy­mi sta­ro­żyt­ny­mi za­byt­ka­mi i raj dla he­do­ni­stów oraz im­pre­zo­wi­czów. Można tu znaleźć wszystko, od wyspy wszystkich ...