+ Załóż konto
WidzianezEkwadoru

Good job

Huayna Picchu czyli Młoda Góra

Jednym z naszych celów w trakcie pobytu w Machu Picchu była wspinaczka na Huayna Picchu czyli Młodą Górę. Wierzchołek jej jest połączony z osadą Inków przełęczą. Góruje on zdecydowanie nad okolicą i zapewnia najlepszy widok na całość. Wejście na górę jest jednak ograniczone do czterystu osób dziennie, z których dwieście zaczyna wspinaczkę o siódmej rano a kolejne dwieście musi czekać do dziesiątej. W związku z tym obowiązują oczywiście bilety i okres oczekiwania. Właśnie dlatego my rezerwowaliśmy naszą wyprawę z wyprzedzeniem bo na bilety na Młodą Górę trzeba czekać od dwóch do trzech miesięcy w zależności od sezonu. Z poziomu Machu, Huayna nie wyglada zbyt zachęcająco. Różnica poziomów miedzy oboma wzniesieniami to około dwieście pięćdziesiąt metrów. O ile jednak wzgórze osady jest relatywnie płaskie o tyle Huayna to wierzchołek, na który prowadzi momentami dość stroma droga po kamiennych schodkach. Patrząc na górę dzień wcześniej nie byłem pewny czy to był dobry pomysł z drugiej strony zgodnie z tym co nam powiedział przewodnik widoki miały być niezapomniane. Nasz bilet na wspinaczkę zdecydowaliśmy by był na godzinę siódmą rano. Oczywiście rezerwacji dokonaliśmy nie znając ani miejsca ani realiów całego przedsięwzięcia. Po pierwszym dniu wiedzieliśmy już, że aby rozpocząć podbój naszego "pagórka" należało najpierw dojechać do Machu z hotelu jednym z autobusów dowożących turystów. Wcześniej jeszcze śniadanie w hotelu. Biorąc to wszystko pod uwagę pobudka musiała być przed piątą rano. Z tym nie było problemów, szybka toaleta, śniadanie i pędem na autobus. I tu zaczęły się problemy bo kolejka do autobusu była juz conajmniej ponad stu metrowa czego nie wzięliśmy pod uwagę. Pomogła moja karta inwalidy ekwadorskiego i zapakowałyśmy się do autobusu bez kolejki. Gdyby nie ona, nie wyjęte pół godziny czekania jeśli nie dłużej. W autobusie byliśmy o 5:30 na górze przed główną bramą wejściową o 6 rano. Kolejka do wejścia zaczynała się wlasnie tworzyć. Po pięciu minutach byliśmy na terenie osady. Widok jaki się przed nami roztaczał aczkolwiek był taki sam jak dzień wcześniej to jednak wszechobecna cisza zdawała się jeszcze bardziej potęgować wrażenie. Machu Picchu teraz dopiero wyglądało jak miejsce z innej planety, majestatyczne, pogrążone w porannej mgle, pełne nieopisanej magii. Staliśmy w bezruchu chwile i w kompletnej ciszy podziwiając to co się przed nami roztaczało. Po chwili ruszyliśmy w kierunku Huayna do wejścia na teren, którego mieliśmy jeszcze chwile czasu. Tam już czekało pare osób, chwile potem otworzono trasę. Najpierw jednak wpis do księgi wejściowej z dokładnymi informacjami personalnymi łącznie z godziną rozpoczęcia wspinaczki. Trasa rzeczywiście jest bardzo urozmaicona pod względem trudności. Są szerokie schody, by za chwile zmienić się w trudne do postawienia jednej stopy. Od czasu do czasu są poręcze jednak w momentach kiedy by się przydały ich nie ma. Podejście jest rownież urozmaicone od prostej dróżki do stromych schodów, których końca nie widać. Byliśmy zdecydowanie najstarszą parą wariatów na trasie, dookoła nas przede wszystkim młodzież bez wyobraźni z aparatami fotograficznymi i telefonami na wysięgnikach do robienia zdjęć samym sobie. Mijali nas tak jak wyścigowe samochody jakiegoś starego gruchota. Nie mieliśmy wyjścia więc często ustępowaliśmy drogi zatrzymując się w miejscach gdzie była ona szersza. Nie będę opisywał całej trasy, powiem tylko, że decyzja o wyjściu była słuszna i warto było trochę zaryzykować bo widoki jakie mieliśmy okazje zobaczyć to te z tych, które nie da się ani wyrazić słowami ani zapomnieć. Dojście na szczyt Huayny zabrało nam ponad godzinę jednak przy zejściu nadrobiliśmy trochę czasu i zmieściliśmy się w przewidywanym limicie czasu dwóch godzin.

Adres URL:

Machu Picchu czyli Stara Góra
Gdybym nawet był wysokiej klasy polonistą znającym nasz język jak własną kieszeń albo gdybym miał najlepszej klasy sprzęt fotograficzny lub nagrywający video to i tak nie byłbym w stanie oddać tego co się przede mną rozpościerało. Machu Picchu zostało obfotografowane i opisane przez najlepszych, mimo to widzieć na żywo to nie jest to samo co obejrzeć zdjęcie czy przeczytać najlepszy tekst. Aby zdać sobie sprawę z rozmiaru całej tej konstrukcji koniecznym jest odniesienie jej w stosunku do otoczenia. Dopiero wtedy można prawidłowo ocenić rozmiar i wielkość tego co uczynili Inkowie własnymi rękami. Machu Picchu to nie tylko ...
Święta Dolina Inków
W drugim dniu naszej peruwiańskiej wyprawy zaplanowano dla nas odwiedziny Świętej Doliny Inków. Wyprawa do niej jest częścią każdej wycieczki, która ma w tytule Machu Picchu. Sama osada, chociaż stanowi największą atrakcje turystyczną, jest tylko częścią kultury i spadku po Inkach. Święta Dolina to spora ilość małych miasteczek wzdłuż rzeki Urubamby, w których zachowały się pozostałości po kulturze byłych mieszkańców tych okolic. W Peru aktualnie panuje pora deszczowa, która powoduje, że sezon turystyczny jest może nie martwy ale napewno mniej turystów zjeżdża w odwiedziny. Sądziliśmy, że dzięki temu będziemy mieli więcej czasu czasu i będzie mniej tłoczno. ...
Trochę o historii Cuenki i jej położeniu
Nasza druga wizyta zaowocowała zakupem apartamentu w Cuence. W trakcie tego pobytu nawiązaliśmy bardzo wiele kontaktów i znajomości. Jedna z najważniejszych było poznanie Juana, który był i wciąż jest właścicielem biura podroży i agencji turystycznej w Cuence. Jest on również wspólnikiem i głównym wykonawca firmy budowlanej, która zajmuje się wykupem zaniedbanych budynków w centrum Cuenki i ich odbudową. Juan jest również przewodnikiem turystycznym i biegle włada językiem angielskim. Oczywiście jest również sprzedawcą i stara się zawsze lekko podkolorować to co widzimy. Nie zależnie od tego okazał się cennym bankiem informacji na temat Cuenki i okolic. Nasz pobyt ...
Niesamowita restauracja
Owoce morza? Ryba? Na co macie ochotę? Restauracja "The Rock", Zanzibar. Co powiecie na posiłek w takim miejscu ? The Rock to jedno z najbardziej czadowych miejsc na świecie! Kameralna restauracja w Zanzibarze, znajduje się na niewielkiej skale, która z kolei znajduje się w wodzie, niedaleko brzegu. Czy da się lepiej wykorzystać zasadę 3L? Lokalizacja, lokalizacja, lokalizacja! Tradycyjny, biały domek pokryty strzechą jest otoczony naturalnymi tarasami. Z każdej strony rozciągają się fantastyczne widoki na błękitny i przejrzysty Ocean Indyjski. W The Rock zjemy przede wszystkim świeże ...
Formy spędzania wolnego czasu z rodziną – część 1
Czas z rodziną, to czas najpiękniejszy. A przynajmniej powinien być najpiękniejszy. Ma jednak to do siebie, że lubi nam umykać. Dlaczego? Dzień za dniem, skupieni na codziennych obowiązkach, często przepuszczamy „między palcami” chwile, które dzięki naszemu zaangażowaniu mogłyby stać się najpiękniejszymi i niepowtarzalnymi. I owszem, zdajemy sobie z tego sprawę. Ale aby siebie samych wytłumaczyć racjonalizujemy sobie taki stan rzeczy. A bo praca, a bo gotowanie, a bo pranie, a bo prasowanie, a bo zmęczenie, a bo choroba, albo goście, a bo coś tam. A wystarczy odrobina dobrej woli, odejścia od utartych nawyków i zaangażowania własnego, aby czas spędzany ...

Komentarze

czeslaw_brudek
Z góry zawsze więcej widać i to nadaje sens wspinaczce. Piękne doświadczenie. Daliście radę w konfrontacji z młodymi i to się liczy.
WidzianezEkwadoru
Dzisiaj już na spokojnie gdy emocje opadły, mogę śmiało powiedzieć, że ta wspinaczka była zdecydowanie najlepszym momentem naszej wyprawy. Masz racje z góry widać dużo wiecej i wrażenia są tez jedyne w swoim rodzaju.
Aby dodawać komentarze należy być zalogowanym.
Zaloguj się lub załóż nowe konto
DOWIEDZ SIE WIĘCEJ
Napisz artykuł na Perepele już teraz!

Najnowsze:

Podarunki czy prezenty zostały wymyślone po to, by sprawiać radość, przyjemność, by dziękować czy zaskarbić czyjąś sympatię. Najsłynniejszy rytuał prezentowy, to ten związany z Świętami Bożego Narodzenia. Tradycja obdarowywania się gwiazdkowymi prezentami wywodzi się od czasów św. Mikołaja, biskupa Miry, wielkiego filantropa, którego legenda przeistoczyła w miłego, siwobrodego staruszka w czerwonym płaszczu z wielkim workiem na plecach. Do Polski tradycja obdarowywania prezentami w okresie Świąt Bożego Narodzenia trafiła w XVIII wieku i od razu przyjęła się, napotykając na podatny grunt. Wszak chłopi wręczali szlacheckim nowożeńcom garniec miodu i kołacz na dobrą wróżbę, a dobry ...
BEZ EMOCJI Czy istnieje prawdopodobieństwo .,naprawy ideologicznej Polskiej TOTALNEJ  opozycji..?   Tego typu model  w obecnej formie nie wykazuje ani krzty rozsądku. Przypomina to alkoholika,którego nie sposób przekonać o tymże UZALEŻNIENIU.    A jednak...!           Otóż można wykorzystać ekstremalny totalny sprzeciw WSZYSTKIEMU  co próbuje zaproponować partia rządząca poprzez zainscenizowanie INTRYGI.    Dzięki temu fortelowi totalna opozycja wpada  we własne sidła. A partia większości tę opozycję ....ze stoickim spokojem -PUSZCZA  W  KANAŁ.             Na przykład przypuśćmy że: 1.Parlament proponuje nowe uchwały o : -całkowite wykluczenie KRS, -utworzenie w to miejsce sędziego pokoju. 2.Parlament wnosi o wycofanie z U.E. eurodeputowanych członków partii z  P.O. ...
Choć widok baraszkujących lesbijek jest dla facetów apetyczny, to nie ma co żartować w tak poważnej kwestii. Jeśli nie weźmiemy się porządnie do roboty, zostanie nam adorowanie dmuchanych lalek lub - co gorsza - ... Nie, nie przejdzie nam to nawet przez myśl! Ostatni raport w Journal of Sexual Medicine pokazuje, że o ile u panów różnej orientacji, ilość osiąganych orgazmów nie jest aż tak zróżnicowana, o tyle można zauważyć różnicę w częstotliwości szczytowania wśród kobiet hetero-, bi- i homoseksualnych. BADANIE ...
Tytuł zaczerpnąłem z Talmudu . Najbardziej znane jest chyba jednak z Jad Waszem, Instytutu Pamięci Męczenników i Bohaterów Holocaustu – instytut w Izraelu poświęcony żydowskim ofiarom Holokaustu, założony w 1953 roku w Jerozolimie na mocy Ustawy o Pamięci, przyjętej przez izraelski parlament Kneset. Tam znajduje się duży park złożony z drzew posadzonych dla Sprawiedliwych Wśród Narodów Świata. Może zbyt górnolotne to odniesienie ale tak to postrzegam. Moja dzisiejsza opowieść brzmi następująco: Późny wieczór. Jeden ze znajomych, będący kierowcą w przewozach międzynarodowych wrzuca do Fb. informację: 10 listopada o 22:45 · Walsall, England, United Kingdom · Dziś rano, wracałem z pracy, było jeszcze ciemno ...
O wiele więcej szczęścia do reżyserów i aktorów miał Batman. Główny bohater, milioner Bruce Wayne, który w dzieciństwie stracił rodziców walczy ze złem w przebraniu nietoperza. Jeszcze ciekawsze są postacie złoczyńców takie jak: Joker, Pingwin, Harvey "Dwie Twarze" dent, Człowiek- Zagadka, Kobieta-Kot, Mr. Freeze czy Trujący Bluszcz. Dzięki zmiennej naturze byli oni swego rodzaju barometrem nastrojów społecznych i zmian zachodzących a Ameryce. W pierwszym filmie fabularnym z 1943 roku (15 odcinków, z Lewisem Wilsonen w roli głównej) będącym słabo zawoalowanym narzędziem propagandowym przeciwnikiem Batmana był japoński szalony naukowiec, Tito Daka. Filmem nakręconym dla kina był "Batman ...
Prastara księga narodów
Prastara księga narodów Biedni i bogacze czytają i czytać pragną po tysiąckroć, czarowna, o zawrót przyprawia, niczym niecna dziwka, i nikt jej na dłużej w swym portfelu utrzymać nie może, ileż to zachodów czynimy? aby nią obracać - mój Boże, zbrodnie, grabieże, hazard, ciężka praca i prostytucja, także nauka, tylko by czytać móc tą księgę amoralności, na głównych ulicach miast powstały jej kultu kapliczki, ksiąg banknotów, najstarszej pożądliwości biblii - dziwki, jej nie kupisz, musisz wypożyczyć, a zdając, dołożyć kart, pod różnym wezwaniem biblioteki, dla głupców to czart, dla tej wyświechtanej księgi, rozsądek idzie w niepamięć, i za tą księgę oddają zdrowie w mozolnej pracy dla zysku, tylko by zdobyć kilka zatłuszczonych, ...
Znajdz poczucie własnej wartości.
Poczucie braku własnej wartości bywa często częścią dorastania. Czy młodzi ludzie wyjdą z tego okresu wzmocnieni, czy pełni kompleksów, zależy w dużej mierze od rodziców. To się zaczyna coraz wcześniej. Zaprzyjaźniona siedmiolatka usłyszała od rówieśnika uwagę, że brzydko wygląda w nakryciu głowy. Odtąd każde jej wyjście z domu jest poprzedzone odmową założenia czapki. A skoro tak żywo na opinie o wyglądzie reagują kilkulatki, trudno się dziwić, że dla starszych dziewcząt kwestia ta jest tym bardziej istotna. Zresztą nie tylko dla dziewcząt. Chłopcy też przeżywają niepokoje związane ze społecznym odbiorem ich wizerunku. Lista zażaleń Okres dojrzewania znamionuje nowy etap w biografii młodych ludzi. ...
O kinie...nieobiektywnie: cz. 9 - Mr. Nobody
9. Mr. Nobody – 2009 Gatunek: Dramat, Sci-Fi               POLECAM !!!!!!      NIE DLA WSZYSTKICH ! MOJA OCENA: 8/10 (BARDZO DOBRY) Znakomity film, wymagający skupienia, uwagi i myślenia. Ambitny i świetnie nakręcony. Każe zastanowić się nad własnym życiem i nad wpływem nawet małej decyzji na naszą przyszłość. Człowiek składa się z wyborów, których dokonuje. Wspominając życie, pamiętamy nie tylko o tym co się wydarzyło, ale też to, co by się stało, gdyby koleje losu potoczyły się inaczej. Oba obrazy często wydają się równie nierzeczywiste. Realizacyjnie film również ...
Jej matka jest godna podziwu, że to wytrzymuje.
Kto by się spodziewał, że głupawe wideo zdobędzie taka popularność w necie. Na pewno nie spodziewała się autorka tego filmiku. Co więcej, wydaje się, że gwiazdą filmu nie jest sama vlogerka, tylko jej niewzruszona mama, która absolutnie nie reaguje na zachowanie córki. Podkręćcie głośniki i przygotujcie sie na spora dawkę śmiechu.         filmik poniżej: ...
Polski powrót do przeszłości, czyli 27 załamanie nerwowe
Ani ziębi, ani śmieszy,nie ciekawi i nie złościinformacja kto nagrzeszył -polski powrót do przeszłości.Jest okazja, by przypomniećświat opozycyjnych asów,może nawet oprzytomnieć,patrząc z perspektywy czasu. Anny nie ma, bo zginęła.Nie ma Anny pusty grób,ale calutka ekstremaprzed kamerę tup... tup... tup.Każdy powie swoje zdanie.Każdy swoją rację ma.Trwa powszechne wspominanie.Która noga? Ta, czy ta? Ani bawi, ani drażni,niewielu interesuje,nagły zanik wyobraźni -Kto zepsuł, a kto buduje?Jest okazja, by przypomnieć:Gdzie kto jest? Gdzie wówczas był?Może nawet oprzytomniećidąc wprzód, a nawet w tył. Anny nie ma, ...
Moszna, czy nie moszna.
Witajcie!  Dzisiaj miałam przyjemność zwiedzić Zamek w Mosznej. Obiekt znajduje się parę kilometrów za Opolem. Ktoś kojarzy? A może ktoś był?                   Jedno jest pewne. Cała jego architektura i wystrój zrobił na mnie ogromne wrażenie. (Najbardziej chyba piękne zdobienia na sufitach). Okolica łąk, lasów, no i parku sprawia, że człowiek odcina się od miastowego zgiełku. Ale oczywiście trzeba umieć się wczuć, ponieważ kręci się tam dość dużo turystów.  Całe szczęście ja sama nie miałam z tym ...
Kobieta Bezlitosna
Kim tak naprawdę jest kobieta bezlitosna?  Kobieta z definicji jest niezwykła. Huśtawki humoru, hormony, fochy, cięty język, piękno wewnętrzne i zewnętrzne... Mogę tak wymieniać i wymieniać, ale tak naprawdę nie da się zdefiniować kobiety. Tym bardziej jeśli jest to kobieta bezlitosna.    Czym się ona wyróżnia?  Często kobieta jest nazywana bezlitosną kiedy po prostu nie daje sobie wchodzić na głowę. Gdy jest szczera najczęściej do bólu. To źle? Moim zdaniem nie. I nazywanie kobiet "zimnymi sukami" nie daje praktycznie nic i w dodatku to nas obraża. Kultury osobistej nigdy za wiele, pamiętajcie o tym panie i ...
Patrz rolniku. Myśliwi ze sztucerami idą na 300 tys. dzików
  Myśliwi zaczynają przygotowania do intensyfikacji odstrzału ogromnej liczby dzików, które – zdaniem rolników i ministra - wyrządzają wiele kosztownych szkód w uprawach rolnych. Minister rolnictwa Marek Sawicki, poszedł na rękę żądaniom rolników i wydał zgodę na odstrzał dzików, żyjących w szczególnie licznych stadach, na obszarze Podlasia. Minister chce w ten sposób zrekompensować swoje straty poniesione na autorytecie w ubiegłym roku, gdy nazwał rolników w kontekście rosyjskiego embarga na jabłka, "frajerami". Teraz rolnicy blokują drogi na terenie Polski, w ramach strajku, m.in. przez dziki, które przyniosły im – jak twierdzą - duże straty w zeszłorocznych uprawach płodów rolnych. Myśliwi zaczynają przygotowania do ...
Jestem Wałęsa. Lech Wałęsa.
Postaci tytułowej nie trzeba chyba nikomu przedstawiać. Jednak dla tych, co nie wiedzą. Lech Wałęsa urodził się 29. września w Popowie, niedaleko małej miejscowości Lipno, w której też ukończył szkołę zawodową.  W latach 1990–1995 Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej. Współzałożyciel i pierwszy przewodniczący „Solidarności", opozycjonista w okresie PRL. Laureat Pokojowej Nagrody Nobla (1983), przez tygodnik „Time" uznany za Człowieka Roku (1981) oraz za jednego ze 100 najważniejszych ludzi stulecia (1999). Kolejną ważną osobistością dzisiejszego posta jest Sławomir Cenckiewicz. Skąd się wziął? Kim on w ogóle jest? Urodzony w 1971 roku w Gdańsku Sławek jest wybitnym historykiem czasów najnowszych. Doktor habilitowany nauk humanistycznych, ...
Sytuacja jest groźna. "Trzeba być gotowym... do tej wojny"
  - Potrzebna jest koalicja całego wolnego świata przeciwko terroryzmowi i terrorystom. Tylko w dobrej współpracy i "angażowaniu się w tę wojnę, można ją wygrać" - mówi szef MSZ. Jak mówi szef MSZ Grzegorz Schetyna - przykład francuski jest bardzo klasyczny. Może się powtórzyć również w innych krajach. Musimy być przygotowani do tej wojny - powiedział w rozmowie, po atakach terrorystycznych we Francji, Gość redaktora TVP Krzysztofa Ziemca w RMF FM. Minister, który dopiero co wrócił z wizyty w USA, wspomina, że wcześniej z Ameryki i Izraela docierały sygnały o tym, że Europa Zachodnia, której Polska jest częścią, może być poddana atakom. ...
Jesteśmy wszędzie
Było to bodajże w 1988 roku. Razem ze znajomym wracaliśmy metrem do domu. Wiekszosc z nas znalazła się w Wiedniu z wiadomych powodów. Każdy z nas starał się przeczekać czas do wyjazdu z Austrii gdzieś tam w szeroki świat, pracując jednocześnie na utrzymanie. Właśnie wracaliśmy ze Zbyszkiem z pracy a że pora była późna miejsc w metrze nie brakowało. Naprzeciwko nas siedziała pani w granicach pięćdziesięciu lat pachnąca i zadbana jakby właśnie wyszła ze sklepu z kobiecą moda. Zapach był niemal odurzający może właśnie dlatego komentując wydarzenia dnia pozwoliliśmy sobie na pare niecenzuralnych słów. Parę to pewnie ...